A la Conca de Barberà s’han creat de nou 10 entitats, escollint el servei per al tràmit de constitució
Tot i la pandèmia que ha assolat la vida de les persones associades a les entitats de la comarca de la comarca el Servei de suport a l’associacionisme del Consell ha realitzat un total de 136 assessoraments consistents en canvis de junta, constitució de noves entitats, modificació d’estatuts i tramitació del NIF a Hisenda.
Ja fa 10 anys que l’Oficina Jove de la Conca de Barberà assessora i acompanya a les associacions de la comarca en la tramitació i en la regularització de la seva documentació fundacional i fiscal.
Els tràmits més habituals són:
- Modificació dels estatuts per canvi de nom i articulat.
- Comunicació d’un canvi de Junta al Departament de Justícia.
- Inscripció d’una nova associació al Registre d’Entitats del Dept. de Justícia.
- Sol·licitud del NIF provisional i definitiu de l’entitat a Hisenda.
- Canvi de nom a Hisenda.
- Informació fiscal (IVA, import de Societats…).
- Tramitació de la inscripció al Cens d’entitats juvenils de la Direcció General de Joventut
- Informació i assessorament sobre la tramitació de subvencions
També s’assessoren i es tramiten documentació d’entitats esportives.
L’any 2020 un total de 10 entitats dels municipis de Montblanc, Santa Coloma de Queralt, Sarral, l’Espluga de Francolí i Blancafort han escollit utilitzar el servei per donar-se d’alta com a associacions.
El servei també és responsable d’actualitzar al cens d’entitats juvenils de la comarca de la Direcció General de Joventut els canvis de les Juntes de les entitats. Enguany s’ha donat d’alta al cens una entitat de l’Espluga de Francolí.
A més a més el servei actualitza les dades al Vademecum (eina de cerca d’entitats de la Conca de Barberà).
A part de la gestió i assessorament a les entitats cada any l’Oficina Jove organitza una activitat formativa adreçada a les associacions. Al mes de febrer, just abans de la pandèmia del covid-19, es van organitzar dues sessions formatives a Montblanc i a Santa Coloma de Queralt sobre la responsabilitat de la tresoreria de les associacions en la què hi van assistir més de 70 persones d’entitats de tot tipus (culturals, esportives, folklòriques, ampas, de veïns…).