Skip to main content
Notícies

Vilanova de Prades acollirà l’activitat de la URV per tal de fomentar la biodiversitat

By 16 juliol 2025abril 10th, 2026No Comments

“Balcons verds. Un racó per a les papallones” enjardinarà un espai del poble

El pròxim dijous 31 de juliol, a 2/4 de 7 de la tarda, al Casal de Vilanova de Prades tindrà lloc l’activitat per a tots els públics, sobre biodiversitat que ha programat el Campus Extens de la URV a la Conca de Barberà.

El taller “Balcons verds. Un racó per a les papallones”, planteja la proposta de crear en el nostre entorn més proper terrasses o jardins, un punt verd que fomenti la biodiversitat d’espècies animals.

Toni de la Torre, tècnic de medi ambient de la URV, explicarà la importància de mantenir zones verdes i plantes amb flor, i quines són les espècies vegetals més adients per plantar i afavorir així la biodiversitat. També donarà consells sobre quins tractaments naturals i mètodes de lluita biològica podem fer servir per a evitar l’ús de plaguicides i insecticides clàssics.

Finalment, totes les persones assistents podran plantar plantes que la mateixa URV facilitarà a la rotonda del davant del Casal de Vilanova de Prades.

L’activitat és oberta a tothom, però cal inscriure’s trucant a l’Ajuntament de Vilanova de Prades (977869056). Aquesta és organitzada per la URV, el Campus extens URV Conca de Barberà i l’Ajuntament de Vilanova de Prades, amb el suport de la Diputació de Tarragona i en coordinació amb l’Oficina Jove de la Conca de Barberà.