Skip to main content
Notícies

El servei de suport a l’associacionisme ha realitzat 270 tràmits i assessoraments durant el 2023

By 13 desembre 2023No Comments

Aquest es presta des de l’Oficina Jove de la Conca de Barberà des de fa més de 10 anys

Des de l’Oficina Jove de la Conca de Barberà fa més de 10 anys que es presta que el servei de suport a l’associacionisme, concretament assessorant i acompanyant a les associacions de la comarca, moltes d’elles formades per persones joves, en la tramitació i en la regularització de la seva documentació fundacional i fiscal. Per altra banda també s’assessora i es tramita la documentació de les entitats esportives amb el registre d’entitats esportives de Catalunya i també és responsable d’actualitzar al cens d’entitats juvenils de la comarca de la Direcció General de Joventut els canvis de les Juntes de les entitats.

Actualment, el servei es troba consolidat, tant pel que fa al coneixement que en tenen les associacions de la comarca del servei que es presta, com del volum de tràmits que se’n deriven.

Des del mes de gener i fins aquest mes de novembre, el servei de suport ha fet un total de 270 tràmits i assessoraments, 28 més respecte a l’any anterior.

Els tràmits i assessorament consisteixen en canvis de junta, constitució de noves entitats, modificació d’estatuts i tramitació del NIF a Hisenda, assessorament de certificats de representant de forma jurídica entre molts d’altres.

Aquest últim tràmit del certificat digital de l’entitat i davant de la petició expressa de les administracions com la Diputació de Tarragona o la Generalitat a demanar a les associacions el certificat digital per a vincular els tràmits de sol·licituds de subvencions, s’han realitzat un total de 38 assessoraments i tràmits pel certificat digital de l’entitat.

Aquest any un total de 12 entitats (4 menys respecte l’any 2022) dels pobles d’Aguiló, Santa Coloma de Queralt, Barberà de la Conca, l’Espluga de Francolí i Vilaverd van escollir utilitzar el servei per donar-se d’alta com a associacions.

A part de la gestió i assessorament a les entitats cada any l’Oficina Jove organitza una activitat formativa adreçada a les associacions. Aquesta va tenir lloc al mes de febrer, en línia, i es va explicar sobre totes les obligacions econòmiques i fiscals de les associacions. Una trentena de persones dirigents d’entitats hi van assistir.

Leave a Reply